افزایش تعامل با مخاطبان(Engagement ) از طریق نظر سنجی توییتر

 

Engagement   معانی مختلفی دارد. از جمله نامزد شدن٬ مشغولیت و  اشتغال . یعنی زمانی که ما مشغول چیزی یا کسی  هستیم.  Engagment اصطلاحی   در علم تبلیغات و بازاریابی است که به تعامل و اثر متقابل معنا دار٬ مشتریان و برند اشاره می کند. یعنی این که بتوانیم مشتریان و مخاطبان برند یا کسب و کار خود را مشغول  به خود کنیم. نظر سنجی های توییتری(  Twitter Poll ) یکی از این ابزار ها هستند.

از آنجایی که نظرسنجی، پدیده ای کاملا تازه است، درنتیجه هنوز آمار درست و کاملی درباره نحوه تاثیرگذاری آن برای اقزایش تعامل دردست نیست. برخی از نظرسنجی ها، بسیار محبوب بوده اند و توسط عده زیادی نیز ریتوییت شده اند. تاد شرمن بیشتر دراین باره توضیح میدهد:

تعامل تقریبا بالاست. تازگی بخش غیرقابل انکار آن است، اما من انتظار دارم که بخش کوچکی باشد. وقتی به بعضی نظرسنجی ها نگاه میکنید، یا نظر واقعی کاربران را پرسیده اند یا جک هستند.

براساس مشاهدات من، نظرسنجی باعث تحریک به مکالمات بیشتری پیرامون موضوع میشود تا اینکه همان سوال را بدون نظرسنجی مطرح کنید. و این به این خاطر است که مردم نسبت به تفکر دیگران واکنش نشان میدهند.

اما چگونه می توانیم از نظر سنجی ها استفاده کنیم؟

  1. به کاربران اجازه رای به محتوا را دهید

نظرسنجی ها نه تنها برای تعامل محتوا برای کاربران، بلکه برای دعوت کاربرنتان در پروسه خلق محتوا؛ راه خوبی است.

مثال: Oakland Raiders از یک نظرسنجی استفاده کرده و از آن ها  پرسیده که می خواند پشت صحنه تمرین کدام بازیکن را ببینند.

twitter poll2

۲. درخواست پیش بینی

چه درباره برنده بازی باشد و چه فرد برتر در جدیدترین برنامه تلویزیونی، پیش بینی ها بخش عظیمی از گفتگوهای توییتر را سالهاست که در بر گرفته اند.نظرسنجی راه جالب، جدید و تعاملی برای نظرخواهی برای پیش بینی ها است.

مثال: NFL  از نظرسنجی برای پیش ینی نتیجه بازی توسط کاربرانش استفاده میکرد.

۳. سرگرمی

نظرسنجی ها همیشه نباید جدی باشند. ایجاد کمی تفریح در پست ها باعث افزایش جذب مخاطب میشود.

۴. درخواست بازخورد محصول

درخواست بازخورد توسط مشتریان،حس خوبی را به آنها منتقل میکند. برای این کار، نظرسنجی میتواند راهی جذاب باشد.

سعی کنید به سناریوهای گوناگون درباره محصولتان فکر کنید.این باعث میشود تا سوالهایی ساده و دو جوابی خوبی پیدا کنید و آنها را در نظرسنجی خود طرح نمایید.

نظرسنجی ها تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری های مهم را به شما نخواهند داد، اما نمای کلی را مشخص خواهد کرد.

مثلا اگر ویژگی جدیدی به سایت خود اضافه کرده اید. یا اپلیکشن شما ویژگی جدید به آن اضافه شده است. می توانید نظر کاربران را درباره آن جویا شوید. که دو فایده دارد هم مشتریانی که از این ویژگی با خبر نیستند. نسبت به آن آگاه می شوند. هم اینکه از نظر آنها آگاه می شوید.

 

 

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *