الگوی برای مطالعه موردی B2B

 

 

این، تنها الگوی مطالعه موردی B2B آنلاینی است که نیاز خواهید داشت. مطالعات موردی خصوصا در کسب و کار های B2B  ابزار بسیار مناسبی برای بازاریابی دیجیتال و Inbound Maketing هستند. مطالعات موردی محتوای مناسبی هستند که سایت های B2B  به آن نیاز دارند.

مطالعات موردی می توانند راه موثری برای ترغیب مشتریان به کار با شما باشند، به خصوص در دنیای B2B که خدمات و محصولات می توانند پیچیده باشند.

اما بسیاری از مطالعات موردی، از بخشهای بی معنای بازاریابی پرشده اند. آنها زمان زیادی را روی صحبت درباره بزرگی کسب و کار صحبت می کنند اما اطلاعات مفید مورد نیاز مشتریان را ارائه نمی کنند.

در این پست قصد دارم درباره چیزی که فکر میکنم موثرترین الگوی مطالعات موردی B2B را دارد، بحث کنم.

این الگو زیاد روی ویژگی های ظاهری تمرکز نمیکند، اما تاحدودی ساختمان ساده ای برای ترتیب در ارائه اطلاعات ایجاد می کند.

 

  • الگو

در شرایط بسیار عمومی، الگو اینچنین است:

  • عنوان

میتوانید این را مهمترین عنصر درنظربگیرید، اهمیت زیادی دارد که برای آن وقت سپری کنید.

اما برخلاف پست وبلاگ، عنوان مطالعه موردی همیشه باید روی یک نتیجه خاص تمرکز کند.  “کمپانی X، درامد خود را با انجام دادن Z، Y% افزایش داده است.”

 

  • نقل قول از مشتری

استفاده از یک نقل قول در ابتدای مطالعه موردی، باعث معتبرتر شدن کار میشود؛ بنابراین من همیشه تلاش میکنم که از یک نقل قول در زیرتیتر استفاده کنم.

نقل قول ترجیحا باید خلاصه ای از سود خاصی که از کار بدست می آید، باشد.

 

  • دستاوردهای کلیدی

شما میتوانید اینها را به صورت لیست و یا کاری خلاقانه تر کنید، اما انرا بصورت خلاصه ای از جذابترین نتایج نشان دهید.

با این کار تنها در چند ثانیه میتوانید بفهمید که ایده درباره چیست. حالا مشتریان میتوانند براساس این اطلاعات تصمیم گیری کنند یا اگر به آن علاقه دارند وارئ جزئیات بیشتر شوند.

 

  • خلاصه/اهداف/مشکل/چالش

هدف خود را بصورت کلی بیان کنید و بفهمید که مشتریان خاص، به دنبال چه هدفی هستند.

 

  • کار

بگویید که برای یک مشتری، بصورت خاص، چه کرده اید؛ بفهمید که این کار در کسب و کارهای دیگر، چگونه اجرا میشود.

 

  • نتایج

در جاهایی ممکن از شماره های ؟ استفاده کنید و سعی کنید تا نتایج را نیز مانند لیستی که از دستاوردهایتان تهیه کردید، ارائه کنید.

 

  • عمومی -> خاص -> خاص -> عمومی

ممکن است متوجه شوید که زیر خلاصه و بخشهای کاری، فرمت از ساختار بالا پیروی میکند. بی شک پیشتر نیز درباره این ساختار شنیده اید.

کمی بیشتر وارد جزئیات این ساختار میشویم.

 

  • ارائه مشکل: عمومی -> خاص

وقتی توضیح می دهید که چرا این کار را انجام داده اید، از مشکل کلی که شرکت با آن مواجه است، شروع کنید.

این میتوانید چیزی شبیه به این باشد: ” برای کسب و کار تلاش در شخصیت دادن به کمپین بازاریابی، حجم داده ها معمولا چالش محسوب میشود.”

سپس درباره مسائل خاصی که مشتریانتان دارند صحبت کنید، مثلا: ” شرکت X منابع محدودی داشته و زمان بسیار زیادی را روی توده داده ها با نتایج ناسازگار صرف کرده است.”

 

  • بحث در مورد کار: خاص -> عمومی

سپس هنگامی که درباره کار صحبت میکنید، با اینکه برای یک مشتری خاص، چه کرده اید شروع کنید. برای مثال: ” برای شرکت X، ما تحلیل داده ها و آموزشهای خانگی برای کمک به مردم در تمرکز بر داده های مفید و استفاده کارآمدتر از زمانشان، را ارائه کردیم.”

درنهایت به طور کلی درباره اینکه این نوع کار چگونه میتواند به دیگر کسب و کارها در مشکلات مشابه سود برساند، صحبت کنید.

برای مثال: ” تحلیل و آموزش این نوع میتواند برای هر شرکتی که با حجم عظیمی از داده ها مواجه است، مفید باشد.”

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *