برند Burberry در Apple Music

 

شرکت Burberry به خوبی مفهوم برند سازی دیجیتال را درک  کرده است ٬ این شرکت  نخستین برندی است که در سرویس استریم آهنگ اپل ( Apple Music )  حساب کاربری ایجاد کرده است.   البته حساب کاربری Burberry از نوع Curator است و به شما Playlist های مختلفی را پیشنهاد می نماید. اما پیش از آنکه وارد جزییات بحثمان شویم بهتر است به طور کوتاه از  ویکی پدیا فارسی  با این برند آشنا شویم.

بربری، (به انگلیسی: Burberry) یا باربری، شرکت کالای لوکس و خانه مد بریتانیایی است، که در زمینه طراحی، تولید و توزیع پوشاک، لوازم آرایشی، عینک‌های آفتابی، لوازم جانبی، عطر و ترکیبات معطر فعالیت می‌کند.

شرکت بربری در سال ۱۸۵۶ توسط توماس بربری و در شهر باسینگستوک تاسیس شد. این شرکت در حال حاضر علاوه بر طراحی و تولید کالا، مالک شبکه‌ای از ۴۹۷ بوتیک و شعبه فروش، در ۵۰ کشور جهان است.

در سال ۲۰۱۳ برند بربری، از سوی اینتربرند، در رتبه ۷۷ از باارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان، شناخته شد.

فروشگاه Burberry
فروشگاه Burberry

شرکت Burberry به خوبی از اهمیت کانال های مختلف توزیع  و تحویل محتوا آگاه است. این شرکت در سال  ۲۰۱۰ پروژه  موسیقی Burberry Acoustic  را شروع کرد تا سبک زندگی برند خود را ترویج نماید.

در سال ۲۰۱۳ مدیر خرده فروشی این شرکت به عنوان نایب رییس بخش فروش آنلاین و خرد شرکت اپل مشغول به کار شد. حالا این نخستین همکاری این دو برند بعد از این استخدام است.

حساب کاربری Burberry در Apple Music دو بخش دارد. یکی Playlist ها و دیگری بخش Connect .

Connect سرویسی است که در Apple Music برای ارتباط هنرمندان با طرفداران وجود دارد. Burberry از طریق این بخش هر روز ویدیو هایی از هنرمندان نوظهور  و فعلی بریتانیایی منتشر می کند. نحوه ضبط ٬ طراحی لباس و صحنه این کلیپ ها همه بر اساس روح سبک زندگی است که Burberry ترویج می دهد. یکپارچگی برنامه ارتباطات و بازاریابی این شرکت به خوبی در این اقدام به چشم می خورد. آهنگ های بریتانیایی که  ارائه می شوند به خوبی روح انگلیسی  این برند را به مخاطب القا می کنند.

احتمالا به زودی برند های دیگری نیز این حرکت Burberry دنبال خواهند کرد تا مخاطبان خود   یازده میلیون مشترک Apple Music را  پیدا کنند. اما درایت این برند که از این طریق پیشگام بودن خود را نیز به ذهن مخاطب القا می کند شایسته تقدیر است.

اما این همکاری چه سودی برای اپل خواهد داشت؟  نخست آنکه سایر برند ها برای آنکه از رقابت عقب نمانند تشویق به این کار خواهند شد. دوم آنکه بخشی از  طرفداران این برند ها نیز  ممکن است نسبت به استفاده از Apple Music رغبت پیدا کنند. سوم اینکه  اپل از این طریق می تواند میان سرویس Apple Music و  Spotify که ۲۰ میلیون مشترک دارد تمایز ایجاد کند.

در نهایت دو نکته جالب توجه از منظر بازاریابی  در این همکاری  وجود دارد:

  • کانال های مختلف محتوا و مرز های جدیدی که تیم برندینگ و  بازاریابی محتوا به آن توجه داشته است.
  • استفاده اپل از یک برند با ارزش برای  ایجاد تمایز و حفظ جایگاه ذهنی خود در میان مخاطبان
حساب Apple Music برند Burberry
حساب Apple Music برند Burberry

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *