تعامل فعال (Active Engagement)

 

تعامل فعال  Active Engagement به عملکرد مشترک انگیزه، دانش مفهومی، راهبرد های شناختی و تعاملات اجتماعی در فعالیت های سواد آموزی اشاره دارد. تعامل فعال روندی نو ظهوری است که در زیر مجموعه Attention Economy قرار می گیرد.

یادگیری فعال شامل فراهم آوردن فرصت ها، به معنی صحبت کردن و گوش دادن، نوشتن، خواندن، و تأمل در محتوا، ایده ها، مسائل و نگرانی از یک موضوع علمی می شود.

مفهوم “تعامل فعال” بیشتر در مورد گروهی از افراد که مشغول به انجام فعالیتی مشترک هستند، کاربرد دارد. در این مقاله کمی به این موضوع می پردازیم.

تعامل فعال و انگیزه

بررسی ها نشان داده است که عوامل موثر بر رشد از انگیزه درونی در گروه ها به این شرح است:

  • سطح چالش پیشنهادی توسط وظایف مورد نظر
  • کیفیت و زمان بازخورد افراد در مورد کار خود
  • پشتیبانی در دسترس برای یاد گیرندگان
  • طبیعت زمینه یادگیری
  • علاقه افراد به وظایف و محتوای

تعامل فعال و دانش مفهومی

خوانندگان در به دست آوردن دانش و تجربه ای که به عنوان درکیات مطالعات مداوم  فعال و گسترش  می یابد. آنها از دانش برای حل مشکلات و پاسخگویی به سوالات جدیدی که در طول پروژه برایشان ایجاد می شود، استفاده می کنند.

تعامل فعال و راهبرد های شناختی

خوانندگان از راهبردهای شناختی برای یکپارچه سازی اطلاعات، و برقراری ارتباط و ارائه درک خود استفاده می کنند.

راهبردهای شناختی پروسیجرهایی هستند که می تواند به گروه ها برای موفقیت در انجام وظایف مهمشان کمک کنند.

 برخی از این استراتژی ها عبارتند از:

  • سوالاتی که از خودشان می پرسند.
  • درک مانیتورینگ
  • خلاصه سازی

تعامل فعال و تعاملات اجتماعی

هنگامی که افراد تعاملات اجتماعی بالایی دارند، خوانده ها و نوشته هایشان را اغلب به اشتراک می گذارند، و تمایل بیشتری برای فعال بودن، دارند که موجب هیجان خوانندگان می شود.

engage-keyboard

منبع نوشته : ُTrendOne

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *