تعریف بازاریابی دیجیتال

 

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing ) به بازاریابی   هدفمند، قابل اندازه‌گیری و تعاملی محصولات و خدمات با استفاده از فن­آوری دیجیتال به منظور رسیدن به مشتری نهایی، بازاریابی دیجیتال گویند.

بر طبق تعریف مؤسسه بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتالی شامل به کارگیری و استفاده از انواع کانال‌ها و ابزار دیجیتالی در جهت ترفیع و ترویج فروش محصولات و خدمات به مشتریان است.

لازمه ترفیع برند استفاده از تکنیک‌های نوین رسانه­ های دیجیتال است به همین دلیل می‌توان با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال به خوبی نام و نشان یک محصول یا خدمت را به خوبی به مشتریان هدف انتقال داد. یعنی در بازاریابی دیجیتال می‌توان علاوه بر ابزارهایی همچون تلفن همراه، تلویزیون و رادیو از اینترنت به عنوان یک رسانه­  ترفیع دهنده­  اصلی بهره برد.

بازاریابی دیجیتال شامل تکنیک‌های نوین بازاریابی اینترنتی مانند بهینه­ سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی موتورهای جستجو و در نهایت لینک سازی است. بازاریاب با استفاده از روش‌های فوق به یک سایت تازه تأسیس اینترنتی کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعداد بازدید کنندگان خود را افزایش داده و بتواند مشتریان بیشتری را به خود جلب کند. لازم است ذکر شود در بازاریابی دیجیتال از کانال­های غیر اینترنتی همانند تلفن همراه (استفاده از ابزارهایی همچون SMS و یا MMS)، بازاریابی رسانه­های اجتماعی همچون رادیو، نمایش تبلیغات تلویزیونی، کتاب‌های الکترونیکی، لوح­های فشرده­ی بازی و … نیز استفاده می‌شود.

Digital marketing

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *