تعریف هوش تجاری

 

تعریف هوش تجاری Business Intelligence

هوش تجاری یک مفهوم چترگونه است که معماری٬ ابزارها ٬ پایگاه داده کاربرد ها و متدلوژی ها را در بر میگیرد.

هدف اصلی هوش تجاری این است که قابلیت دسترسی تعاملی به داده ها و مدیریت داده ها را فراهم کند و به مدیران کسب و کار و تحلیل گران امکان دهد تا تحلیل های مورد نیاز خود را انجام دهند.

واژه هوش تجاری توسط گروه گارتنر در اواسط دهه ۱۹۹۰ رواج پیدا کرد.

مجموعه‌ای از نظریات، روش‌ها، فرایندها، معماری‌ها و فناوری‌هایی است که برای تبدیل داده خام به اطلاعات مفید و معنادار استفاده می‌شود. هوش کسب و کار مقادیر بزرگی از اطلاعات را برای شناسایی و توسعه فرصت‌های جدید بکار می‌گیرد. بهره بردن از فرصت‌های جدید و اعمال یک استراتژی اثربخش می‌تواند مزیت بازار رقابتی و پایداری بلندمدت به ارمغان بیاورد.

منبع نوشته : کتاب هوش تجاری توربن

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *