۳ قانون موثر در تولید محتوا با هدف فروش

 

نوشتن متن های تجاری و تولید محتوای مربوط به محصولات یکی از کارهای دشوار در زمینه بازاریابی محتواست. امروز می خواهیم درباره سه قانون مهم در فروش صحبت کنیم که دانستن  آن ها به شما کمک می کند تا متن های خوبی بنویسید.

 

قانون اول:مردم دوست ندارند به فروش برسند.

مطمئنا ما دوست داریم چیزهایی که میخواهیم را بخریم، اما دوست نداریم فروخته شویم.

قانون دوم: مردم به دلایل احساسی خرید می کنند.

مردم چیزی که میخواهند را در درجه اول بنا به دلایل احساسی میخرند، نه دلایل منطقی. بدانید که مردم تنها چیزی که نیاز دارند را میخرند(یا چیزی که بنا به دستور دولت، مجبور به خرید آن باشند). انگیزه برای بهترین آینده است: آن را بخر و بهتر زندگی کن، یا آنرا نخر و زندگی کمتر خوبی داشته باش. و این دلیلی احساسی است.

قانون سوم پس از  تصمیم به خرید، مردم میخواهند تصمیم احساسی خود را با دلایل منطقی توجیه کنند.

پس تصمیم خود را میگیرند، حالا باید مطمئن شوند که تصمیم درستی گرفته اند.اینجا زمانی است که منطق و دلایل به میان می آیند. توجیه این است: زندگی بهتر برای پول کمتر، در بازه زمانی بیشتر در گروهی قوی…دلیل دیگر این است، مرا به اشتباه ننداز؛ مانند خرید آنی، اما زمانی که محصول یا سرویس شما را آنلاین خریداری میکنند، انتدا احساسی است، سپس منطقی. فقط همیشه به یاد داشته باشید که دلایل احساسی برای خرید را ارائه دهید، و دلایل منطقی را خریدار میتواند به دوستانش بگوید! میتوانید با اتوبوس یا پیاده به محل کارتان بروید، اما استفاده از ماشین شخصی باعث صرفه جویی در زمانتان میشود.

این حتی دلیلی منطقی برای انجام نیست. به تضمینی اتوماتیک با هزینه کم نیاز دارید. قیمت سوخت بسیار بالاست. هزینه پرداختی ماهیانه شما برای وسیله تان، از جیب گذاشته میشود. پس این تصمیمی منطقی نیست که به استفاده از وسیله شخصی خود ادامه دهید. در کنار این، میتوانید با راه رفتن یا دوچرخه سواری، ورزش نیز میکنید. اگر برای رفتن به همه جا از ماشین استفاده کنید، سلامتیتان به خطر میفتد.

چون که راحتی زیادی میخواهید، حاضرید تمام هزینه ها(سلامتی و پولی) را بدهید. واقعا غیرمنطقی است. اما ما به هرحال، این هزینه ها را میدهیم.

پس آن سه قانون فروش را به یاد داشته باشید: مردم متنفرند که به فروش برسند؛ با دلایل احساسی خرید میکنند؛ و اگر تصمیم به خرید بگیرند، نیاز دارند که آن تصمیم را توجیه کنند. مسائل اساسی واقعی است، اما استفاده از آن بسیار مهم است.

ضمنا یادم اومد که درباره یک وب سایت جدید باهات صحبت کنم. کارخانه محتوا ٬ وب سایتی هست که گروه خدمات تجاری سیمرغ  قصد داره راه اندازی کنه تا به شما خدمات بازاریابی محتوا رو ارائه کنه. این سایت برای خودش بخش تخصصی بازاریابی محتوا داره و دنبال کردن مطالبش خالی از لطف نیست.

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *