راهنمای Instagram stories برای بازاریاب ها

 

داستانهاى اینستاگرام Instagram stories

هفته گذشته، اینستاگرام ویژگى جدیدى را اضافه کرد که بى شباهت به snapchat نیست.

داستانها به کاربران اینستاگرام امکان اشتراک گذارى پستهایی با تاثیرگذارى بیشتر میشودهنگامى که عکس هاى تلگرام براى بخش هاى مرکب استفاده میشوند، داستانها امکان اشتراک گذارىلحظات کوتاهى که عمس هاى خیلى خوبى نمیشوند را میدهد.

اینستاگرام این ویژگى را در بالاى پست ها قرار داده استداستانها در محیطى جدا هستند و میتوانید به هر تعدادى که بخواهید، داستان بگذارید.

داستان ها در اینستاگرام
داستان ها در اینستاگرام

چگونگى ایجاد داستان در اینستاگرام.

با استفاده از این راهنما که توسط سایت اینستاگرام ارائه شده، میتوانیم این کار را فرا بگیریم:

١– روى علامت “مثبت” که در سمت چپ بالاى صفحه برنامه اینستاگرام است، میزنیم تا صفحه شروع نمایان شود.

٢– با فشار دکمه گرد، عکسى یا ویدیویى (تا سقف ١٠ ثانیهکه میخواهید را بگیرید.

میتوان با دکمه هاى موجود، فلاش را روشن و خاموش کرد و با دکمه کمان بین دوربین جلو و عقب جابجا شد.

همچنین میتوانید از عکس و ویدیوهاى موجود در گوشی نیز استفاده کنید.

٣– یکى از انواع قلم ها را براى طراحى شکلک در عکس استفاده کنید.

۴– در پایان کار، دکمه checkmark را بفشارید.

داستانی  که میسازید در بالای صفحه دوستانتان پدبدار میشود.

۵– میتوانید با بالا کشیدن  صفحه نمایش ببینید که چه کسانی داستانتان را دیده اند.

اگر میخواهید ابزارتان را شخصى کنید، میتوانید از بخش privacy در تنظیمات این کار را انجام دهیداز این بخش میتوانید مشخص کنید که چه کسانى داستان شما را نبینند.

این تقریبا شبیه به کار snapshot است که عکس ها را ترکیب میکندشباهت این دو شامل ساز و کار عکس و ویدیو، پنجره ٢۴ ساعته قبل از ناپدید شدن متن، فیلترهاى پایه، است.

با این حال، اسنپ شات مزیت هایى داردداستانهاى اینستاگرام، ویژگى جدید اسنپ شات را کم داردنیازى به گفتن نیست که در داستانها از استیکر نیستو عدم حضور شناسایى چهره بهچشم می اید

با این حال داستانهاى اینستاگرام مزیت بزرگى نسبت به اسنپ شات دارندبخشى از فیس بوک و اینستاگرام، مشخصات عمومى انها مانعى استکاربران فعال روزانه اسنپ شات ١۵٠ میلیوننفر هستند در مقایسه با ٣٠٠ میلیون کاربر اینستاگرام عدد کمى است.

بازاریابهایى که به داستانهاى اینستاگرام نیاز دارند:

اگر مخاطبان فعالى دارید،حتما باید داستان بسازیداین فرصت را دارید که داستانى جالب و تاثیر گذار بسازید.

همچنین این فرصت را دارید که براى مخاطبانتان تاثیر بالاترى میگذاردمحتوایى که در اسنپ شات تهیه میکنید باید به طور مرتب در کانالهاى مختلف ارائه شونددر اینستاگرام با استفاده ازهشتگ ها و ژئوتگ ها براى این کار استفاده میشود

آیا در دهن ماندگار است؟

داستانهایى که خلاف قائده کنونى اینستاگرام هستند، هیچ ارزشی نداردهر شبکه اجتماعى عامل هاى مختلفى دارند، و اینستاگرام همیشه برای ارائّ بهترین لحظات زندگی بوده است

راهى که میبینیم، داستانها بخشی از شیفتى بزرگتر از چیزى است که میبینیمالبته این داستانها لایک نمیشوند

بین کمبود بازخورد عمومى و محدودیت زمانى داستانهاى ابنستاگرام بر پلتفرم ها فشار می آورندبدون درنظر گرفتن اینکه پلتفرم پایان میابد باعث محبوبیت آن میشود.

شانسهاى ساخت داستان براى اینستاگرام، بسیار بالاتر از فیس بوک استروى هم افتادگى دمو گراافیک بین اسنپ شات و اینستاگرام براى کاربران بسیار ساده تر استاما تنها اگر اینستاگراموبژه تشخیص چهره  خود را بهتر کند

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *