سفیر برند brand ambassador

 

سفیر برند (Brand ambassador)   و کارکرد آن در بازاریابی

سفیر برند که گاهی سفیر همکاری نیز خوانده می شود، کسی است که توسط سازمان یا شرکتی برای نشان دادن نقاط مثبت یک برند در مقابل تعداد زیادی از مشتریان، استخدام می شود.

تعریف دیگری که می توان از مفهوم سفیر برند داشت، به معنای سمبلی به منظور تجسم رفتار و ارزش سازمان است.

سفیر برند رسانه اجتماعی این کار را در رسانه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک و لینکداین انجام می دهد و هناصری طلایی برای شرکت ها هستند.

حالا چند دلیل برای اینکه بفهمیم چرا سفیر برند موثر واقع می شود، را بررسی خواهیم کرد:

۱- سفیر برند، بعد انسانی محصول شما می دهد

همیشه افراد ترجیح می دهند که به افراد دیگر وتجربه آنها برای خرید محصولات اتکا کنند و البته خرید خود را از طریق افراد دیگر انجام دهند تا شرکت ها. سازمانها و شرکت ها برای تبلیغات و بالا بردن فروش از لوگو و سمبل های خاص استفاده می کنند، با این حال رسانه های اجتماعی، پیشتهادهای دیگر وبهتری برای این کار را به آنها ارائه می کنند تا موفق تر عمل کنند.

۲- سفیر برند، باعث می شود تا به محصولی که در ذهن میماند تبدیل شوید

پیشنهادهای صادقانه ای که به مشتریان می شود، می تواند با بالا بردن امکان همکاری مشتریان در ارسال خدمات، میزان رضایت آنها را بالا ببرد.

و نمونه های دیگری از این قبیل. مانند بیشتر کلمات تببلیغاتی، مثبت هستند؛ تاثیرگذاری قیمت ؛ مشتریان جدید برای محصول و …

افرادی که در این جایگاه هستند باید حداقل این ۶ خصوصیت را داشته باشند:

۱- دانش بازاریابی

۲- حضور آنلاین

۳- حرفه ای باشند

۴- توانایی رهبری

۵- علاقه برای ایجاد و تعمیم ارتباط

۶- قابلیت جمع آوری بازخورد و ارائه بینش نوآورانه

برنامه سفیر برند در شرکت Uber

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *