ظهور دارایی های دیجیتال

 

 

ظهور دارایی های دیجیتال یا Digital Asset ها

در حال حاضر تجارت، به صورت آنلاین کار می کند و تصور اینکه داشتن فروشگاه کسب و کار فیزیکی کافیست، جاهلانه به نظرمی آید. ممکن است شما میلیارد ها تومان صرف خرید ملک و تجهزیات برای کسب  و کار خود بکنید. اما این سرمایه گذاری کافی نیست. اقتصاد دیجیتال نیازمند بازاریابی دیجیتال است. اگر توسط موتورهای جستجو پیدا نشدید، میتوان گفت که غیرقابل مشاهده هستید. در برخی صنایع تا ۹۰درصد تصمیم گیریهای خرید، با یک جستجوی آنلاین شروع میشود.

اما   این سرمایه و دارایی های  دیجیتالی که از آن صحبت کردیم چه هستند؟

  • وب سایتها(شامل وبلاگ و فروشگاههای الکترونیکی)
  • کانالهای رسانه های اجتماعی
  • سرمایه های محتوای چند رسانه ای
  • دارایی های موبایل شامل برنامه ها و سایتهای موبایل
  • پایگاه داده دیجیتال شامل مشترکین ایمیل

ارزش ساخت و ادامه سرمایه گذاری در  توسعه  این سرمایه ها را نمیتوان دست کم گرفت. بیشتر فروشگاههای آنلاین، شلوغتر از فروشگاههای فیزیکی هستند.

داشتن یک استراتژی مناسب برای بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند  که سرمایه گذاری های خود به نحوی هوشمندانه و کارا آنجام دهید. مثلا  کانال های شما در شبکه های اجتماعی از اهمیت بالایی بر خوردار هستند اما آیا باید هزینه و زمان خود را صرف همه شبکه های اجتماعی کنید؟   سازمان ها و کسب و کار های اندکی هستند که نیاز دارند در همه شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند.

در مقالاتی که به تدریج در این پایگاه منتشر می کنیم قصد داریم شما را بیشتر با مباحث بازاریابی دیجیتال آشنا نماییم.

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *