عوامل کلیدی در شروع بازاریابی محتوا

 

عوامل اساسی در  بازاریابی محتوا

 

قبل از اینکه مطلب رو شروع کنم. دوست دارم یک خبر خوب بدم. سایت کارخانه محتوا با هدف ارائه خدمات بازاریابی محتوا در حال آماده سازی است و احتمالا  تا آخر بهمن ماه به صورت رسمی فعالیت خودش را آغاز می کند.

اگر در بازاریابی محتوا تازه کار هستید، میتوانید با پستهای موسسه بازاریابی محتوا در چگونگی توضیح حرفه خود و راههای سازگاری آن با تکنیک های دیگر بازاریابی، شروع کنید.

شروع کار

سوالی که در این زمینه وجود دارد: “برای شروع بازاریابی محتوا، چه باید کرد؟” به عبارت ساده، دو المان ضروری برای برنامه بازاریابی محتوای بسیار موفق وجود دارد:

  • درک درست هدف(ها)
  • شرح ماموریت

این دو، المانهای کلیدی هستند، نه تنها چون به شما در تصمیم گیری برای نوع محتوایی که میسازید کمک میکند، بلکه چون عدسی های  خوبی هستند که از طریق آنها میتوانید پروژه های محتوای خود را از دید کارآفرینی آزمایش کنید و اگر چیزی که نباید باشد، وجود دارد، آنرا تغییر دهید.

هرکدام را با جزئیات بیشتر بررسی میکنیم:

  • درک درست هدف(ها)

محتوا هیچ وقت نباید لی دلیل ایجاد شود. تا حدی، نیاز به پشتیبانی حداقل یک هسته بازاریابی یا هدف کسب و کار را دارد. راههایی که برای بخش مطرحی از محتوا برای کمک به کسب وکارتان نیاز است را درنظر بگیرید. برای مثال:

  • آیا به ارتقای اطلاعات برای برندتان نیاز دارید؟
  • آیا باید لیست ایمیل بسازید؟
  • آیا نیازی به گسترش چشم انداز برای خریداران خود دارید؟
  • آیا باید مخاطبان خود را به خریدار تبدیل کنید؟
  • آیا باید مشتریان خود را حفظ کنید و/یا خرید آنها را افزایش دهید؟

 

به یاد داشته باشید که مدتوما از خود بپرسید که “این پروژه چگونه اهداف کسب و کار ما را پشتیبانی میکند؟” اگر فهمیدید که محتوایی که برنامه ریزی کرده اید، این اهداف را پشتیبانی نمیکند، آن نمیتواند در اولویت باشد.

 

  • شرح ماموریت

شرح ماموریت دلایل وجودی شرکت را تعیین کرده است، و اولویت ها و دیدگاهها، آنرا در رسیدن به این ماموریت پشتیبانی میکند. همچنین باید درباره سه مولفه از هر بازاریابی موفقی صحبت کند:

  • هدف مخاطبان اصلی: افرادی که با محتوایتان بیشترین کمک را به آنها میکنید.
  • چه چیزی به مخاطبان خود، خواهید داد: نوع اطلاعاتی که در محتوای خود، عرضه میکنید.
  • نتیجه مورد نظر برای مخاطبان: چیزهایی که مخاطبانتان میتوانند یک بار آنرا مصرف کنند.

 

اشاره: مخاطبانتان هرگز نباید “هر کسی” باشند. حتی اگر بتوانید مطالعه موردی برای هرکس پیدا کنید. تا جایی که ممکن است، خاص باشید، و سپس سعی کنید که آن فرد را تا حد ممکن بشناسید. ممکن است مخاطبان مختلفی داشته باشید، و این واقعا خوب است. اگر نمیدانید که مرزهای جداکننده را کجا بکشید، ببینید که نیازهای اطلاعاتی آنها در کجا متفاوت است. اگر مرزها وجود دارند، باید آنها را جدا کنید.

content-marketing.jpg

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *