مطالعه موردی تاثیر IT بر یک شرکت بیمه

 

شرکت بیمه  Ohio Casualty ، براساس قابلیت های تکنولوژی بی سیم ، فرآیند پرداخت خسارت های اتومبیل را این گونه طراحی نموده است .

پس از گزارش بروز حادثه به وسیله بیمه گذار، کارشناس بیمه مسئول با استفاده از سیستم برخط جامع بیمه و واردکردن شماره بیمه نامه خسارت دیده ، به اطلاعات بیمه ای مورد نیاز و شماره تماس فرد بیمه شده دسترسی می یابد. سپس با استفاده از نرم افزار مخصوص ، نزدیک ترین ارزیاب را به محل حادثه شناسایی کرده و با ارسال یک پیام کوتاه بروز خسارت را به ارزیاب اطلاع می دهد. ارزیاب خسارت ، خود را به محل حادثه رسانده و با استفاده از سیستم مدیریت خسارت الکترونیکی – که بر سیستم رایانه همراه وی نصب شده – به بارگذاری فایل خسارتی از پورتال بیمه پرداخته و سیستم اطلاعات مورد نیاز را به صورت اتوماتیک به پرونده خسارتی وارد می کند.

ارزیاب در محل حادثه ، به بازرسی خودروی خسارت دیده پرداخته و پس از گرفتن عکس های دیجیتالی از وسیله نقلیه  خسارت دیده ، آنها را در پرونده دیجیتالی خسارت ضمیمه می کند. اطلاعات تکمیل شده به وسیله ارزیاب در پوشه دیجیتالی قرارداده شده و سپس مدیریت خسارت الکترونیکی ، این پوشه را برای بررسی های بیشتر به شعبه اصلی شرکت بیمه می فرستد. این فرآیند سبب کاهش قابل توجیه زمان ارسال اطلاعات از طرف ارزیاب به شرکت بیمه می شود.در شرکت بیمه اوهیو ، این فرآیند ۶-۵ روزه  به نصف روز کاری، کاهش یافته است. اجرای این سیستم جدید به شرکت کمک کرده تا مبلغ ۱۰۰ دلار به ازای هر ماشین در روز و میلیون ها دلار در سال صرفه جویی شود.

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *