مطالعه موردی کارکرد شبکه های اجتماعی در مرکز خرید

 

 

Mall of America   حضور خود در شبکه های اجتماعی  را افزایش می دهد.

Mall of America   تحت مالکیت  خانواده قرمزیان  از ایرانیان موفق مقیم آمریکاست. این مرکز خرید در شهر بلومینگتون، مینه‌سوتا و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی مینیاپولیس−سنت پل قرار دارد.

مشتاق کردن خریداران و ارائه ارزش به مشتریان در کانون فعالیت های خرده فروشی موفق است.. اما امروزه تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی هم چالش و هم فرصت هایی را ایجاد  کرده اند.

سازمانی که این مفهوم را به خوبی درک کرده است بازار آمریکا(MOA) ، مجتمعی تجاری در ایالت مینسوتا با بیش از ۲۵۰فروشگاه، است.

مرکز خرید و مجتمع سرگرمی، هر ساله ۴۲میلیون بازدیدکننده دارد.

این مرکز خرید در کانالهای مختلف رسانه های اجتماعی، حدود نیم میلیون دنبال کننده دارد. بسیار مهم است که تمامی این کانالها، همیشه به طور فعال اداره شوند. در گذشته، استراتژی ارتباطات و مسولیت مدیریت رسانه های اجتماعی بسیار درهم بود. در نتیجه، هیچ وقت نمیتوانستید بدانید که پس از ارسال ایمیل یا برقراری تماس، چه زمانی پاسخی دریافت خواهید کرد. در برخی موارد، اگر مشتری در روز جمعه اعتراضی را ثبت میکرد، ممکن بود تا مدتی هیچکس آن را نبیند و رسیدگی نکند.

در سال ۲۰۱۳، بازار یک مرکز جدید ارتباطی  در یک پرتال سرویس ارتقا یافته تاسیس کرد. هدف آن تحکیم توابع و تضمین این که ارتباط مهمان کارآمدترن شیوه بود. همچنین MOA برای گسترش اداره، هوشمندی و آنالیز رسانه های اجتماعی از Geofeedia استفاده می کند.

جئوفیدیا ابزاری است که امکان  مانیتورینگ مبتنی بر مکان  شبکه های اجتماعی را فراهم می سازد.

MOA با استفاده از این سیستم توانسته به پست های رسانه های اجتماعی، بسیار سریعتر و موثرتر پاسخ دهد. وند استیگ میگوید: ما توانسته ایم ارتباطات بسیار امن تری توسط ارتباط  با کاربران در راههای با معنایی داشته باشیم.

سیستم جئوفیدیا به MOA اجازه میدهد تا محیطی دور موقعیت خود مشخص کند و پست های مناسب  را بر اساس کلمات کلیدی ببینید. این میتواند شامل بخشی دوگانه از شهر، فرودگاه، یا بخشی از پاساژ باشد. اگر سرویس برپایه محل یک خریدار روشن باشد، بازار نیز میتواند او را به عنوان یک دارایی ببیند. این به ما اجازه میدهد تا تعامل را شخصی کنیم و  به طریقی شخصی تر با مهمانان در ارتباط باشیم که شامل پیشنهادات بازاریابی و استفاده از تاکتیک های surprise-and-delight میباشد. برای مثال اگر کسی تصویری از جشن تولد خود را در Mall Of America پست کند. تیم بازاریابی اجتماعی  میتواند پیام تبریکی به همراه درخواست دیدن  از خدمات ویژه به او بفرستد.

تصویری از مال آمریکا

این سیستم همچنین یرای سرویسهای امنیتی نیز ارزشمند است. تیم ماهانه بین ۱۵ تا ۲۵ اخطار دریافت میکند که نیازمند تحقیقات بیشتر است. مثلا از حضور چهره های مشهور در  فروشگاه ها اطلاع می یابد. این سیستم خریداران را شناسایی میکند و پستهای رسانه های اجتماعی آنهارا آنالیز میکند.مثلا چند سال پیش چند نفر که از فروشگاه مخفیانه اقلامی را دزدیده بودند از طریق پست های ان ها در شبکه های اجتماعی شناسایی کرد.

به گفته وند استیگ، MOA درحال حاضر به دنبال را تازه ای برای استفاده از تکنولوژی میگردد. به تازگی شبکه وای فای قویتری را نصب کرده و به دنبال ابزار دیگری است که به بازار و خریداران اجازه میدهد تا از برنامه های موبایل هایشان و رسانه های اجتماعی استفاده کنند.

او همچنین گفته: ما راهی خلاقانه که اجازه میدهد با مشتریان از راههای دور نیز ارتباط داشته باشیم، را تصویب کرده ایم. این به بخش مهمی از کسب و کار ما تبدیل شده است.

منبع نوشته : http://www.cioinsight.com/case-studies/mall-of-america-increases-its-social-presence.html

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *