واقعیت هایی جالب درباره ولنتاین

 

هر فرهنگی مراسم و آداب خود را دارد. در این مطلب ما به دنبال  ترویج فرهنگ بیگانه نیستیم.  بدیهی است ارزش های ملی و دینی ما با ارزش های کشور های دیگر متفاوت است.  هدف از این مطلب بررسی ارزش صنعت ولنتاین در ایالات متحده است.  که می تواند مشوقی برای کسب و کار های داخلی باشد تا از دیگر مراسم های  ملی همانند شب یلدا ، روز دانشجو ، روز پدر و اعیاد دیگر استفاده مناسب را به عمل آورند.

  • مردم آمریکا در  سال ۲۰۱۴ حدود  ۱۷ میلیارد دلار  را صرف خرید کادو و هدیه ولنتاین کردند.
  • مردان انتظار بیشتری نسبت به زنان دارند. به طور میانگین مردان انتظار دارند تا شریک زندگی آن ها حدود ۲۳۰  دلار صرف خرید هدیه کند اما زنان انتظار دریافت هدیه ای ۱۹۶ دلاری دارند.
  • افرادی که ازدواج کرده اند کمتر بر روی هدیه ولنتاین حساس هستند. به طور کلی  افرادی که با هم نامزد هستند بین ۲۰ تا ۳۰ دلار بیشتر از افرادی که ازدواج کرده اند خرج می کنند.
  • در یک نظرسنجی مشخص شده است که ۱۸ درصد زوج ها در آمریکا هیچ هزینه ای برای هدیه روز ولنتاین نمی کنند
  • پنجاه درصد مردم برای این روز گل می خرند. ۳۷ درصد آنان گل می خرند و ۱۹ درصد آن ها در این روز جواهر هدیه می دهند.

این اعداد و ارقام  نشان میدهد که بنگاه های اقتصادی نقش گسترده ای در فرهنگ دارند.  بنگاه های اقتصادی ما نیز می توانند با رویکردی فرهنگی نسبت به حفط و تثبیت سنت های پسندیده ملی و دینی اقدام نمایند.  بازاریاب های دیجیتال باید  پیش از رویداد ها و مراسم ها نسبت به تولید محتوا برای این رویداد ها اقدام نمایند تا به تدریج فضا برای گسترش فروش فراهم شود. از این طریق سرمایه گذاری صورت گرفته در بازاریابی محتوا هم منجر به تثبیت و حفظ فرهنگ ما می شود هم برای صاحبان کسب و کار سود مالی ایجاد می نماید.

بازاریابی روز ولنتاین
بازاریابی روز ولنتاین

منبع نوشته : Business Insider

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *