پنج نکته در راه اندازی یک کسب و کار الکترونیکی

 

 

پنج راه برای آغاز کسب و کار الکترونیک

فروش های آنلاین به سرعت در حال رشد بوده و فرصت های مهمی برای کارآفرین ها ساخته می شود. در واقع، در حال حاضر تقریبا ۶۵۰۰۰۰ فروشگاه آنلاین ماهانه بیش از ۱۰۰۰ دلار بدست می آورند. پس با کمی تلاش بیشتر، یک کسب و کار الکترونیک جدید، میتواند موفق باشد.

انجمن خریداران آنلاین برآورد کرده است که در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴۳ میلیون خریدار در آمریکا، خرید اینترنتی انجام داده اند. کل جمعیت آمریکا حدود ۳۱۸ میلیون نفر است، پس تقریبا ۴۵درصد از کل کشور، ازجمله کودکان، در سال گذشته خرید آنلاین اینترنتی داشته اند.

چه عواملی برای آغاز چنین کسب و کاری به شما کمک خواهد کرد.

  • فروش محصولات کمیاب

اگر رقبای کمتری داشته باشید، احتمالا سود بهتری بدست آورده و بیشتر موفق خواهید بود. اگر محصولات کمیاب، خاص و منحصربه فردی را برای فروش داشته باشید، کسب و کار الکترونیکی شما بهتر پیش میرود.

شوینده لباس “تاید” که محصول خوبی است و مشکل خردیداران را رفع میکند را در نظر بگیرید. این محصول مشتری پسند است و به این معناست که میتوانید همیشه این محصول را برای فدوش داشته باشید و به مشتریان ثابت آن بفروشید. اما ممکن است در فروشگاههای دیگر نیز برای خرید باشد. آن را به عنوان محصول هدف خود بفروشید. میتوانید آنرا در e-bay سفارش دهید یا در بعضی موارد از فروشگاهها تهیه نمایید. تقریبا تمامی مغازه ها در آمریکا، آن را میفروشند. پیداکردن وخرید آن برای شما کار ساده ایست.

اگر کسب و کاری را با تکیه بر فروش این محصول شروع کرده اید، باید موارد دیگری را هم نیاز دارید تا مشتریان را به خرید از شما، ترغیب کند. برای تغییر عادات خرید، به آنها نیاز خواهید داشت.

برای مقایسه، سیستم آموزشی Suples کیف بلغاری را درنظربگیرید. این یک محصول کاملا منحصر به فرد است. که توسط ایوان ایوانو برای تمرین المپیک طراحی شده و تنها ازطریق سایت خود کمپانی و نماینگی های مجازشان قابل تهیه است. این کمپانی برای محصولش هیچ رقیبی ندارد. با اینکه بازار این محصول بسیار کوچکتر از تاید میباشد، سود قابل توجهی بدست میاورد.

به عنوان مثال سوم، Dollar Beard Club و Billy Jealousy را در نظر بگیرید. هر کدام از این شرکتها، خمیر اصلاح که یک محصول اساسی برای آقایان میباشد را میفروشند. این محصول در وب سایت های زیادی قابل تهیه است، اما محصولات هرکدام از این دو شرکت تنها در سایت خودشان قابل تهیه میباشد.

 

  • حل یک مشکل

در مقاله ۱۵فوریه ۲۰۱۵ نوشته شد که “روش هایی در چیدمان چرخه کارآفرینی هست که میگوید یک کسب و کار را ساده آغاز نکنید و به دنبال حل یک مشکل باشید.” اگر مشکل گروهی را حل کنید، یک محصول یا خدمات واقعا مورد نیاز، بهتر و با قیمت ارزانتر و یا تنها سریعتر از محصولات موجود، ایجاد کنید- تصور میشود- موفق خواهید شد.

حل کردن یک مشکل لزوما به معنای ابداع یک محصول جدید نیست. بلکه گاهی اوقات تنها ایجاد محصولی کمی راحتتر برای استفاده است.

سایت ۲bigfeet.com که کفش مردانه در سایزهای بزرگ میفروشد را در نظربگیرید. این سایت محصول تازه ای برای فروش ندارد، اما برای بسیاری از خریداران مشکلی را حل کرده است.

برای آقایانی که سایز پای بزرگی دارند، خرید از فروشگاههای معمولی، کار سختی است. چون در این فروشگاهها معمولا کفشهای با سایز خیلی بزرگ نیست.

مشتریان اینترنتی میتوانند از سایتهایی مانند آمازون نیز این کفشها را تهیه کنند اما این کار مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. اما این سایزها در این سایت به سادگی پیدا میشوند.

کسب و کاری که براساس کمک به مشتریان برای حل مشکلات آنها باشد، میتواند یک کسب و کار واقعی باشد.

simorqland

  • پیدا کردن مشتریان ثابت

یک مطالعه داده ای و تحلیلی در سال۲۰۱۴، نشان میدهد زمانی که یک درصد بالایی لیست خریداران در سایت میگذرانند، برابر با ۵۰ درصد پایینی آن است.

این حداقل به دو دلیل درست است. اول، یک درصد بالایی خریداران شما، خریداران تکرارشونده هستند که بارها و بارها برای خرید، بازمیگردند. این خریداران، زمان بیشتری را در سایت میگذرانند.

دوم، این دسته از مشتریان علاقه دارند تا روی هر محصول و در هر بازدید از سایت، زمان زیادی را بگذرانند.

در گزارش مذکور برآورد میشود که خریدار اینترنتی معمولی، در هر سفارش حدود ۵۴دلار خرج میکند. اما یک درصد بالایی، حدود ۲۶۷دلار در هر مراجعه به سایت خرج خواهند کرد. – بیشتر از ۵برابر مشتریان معمولی-

زمانی که شما یک کسب و کار الکترونیکی را شروع میکنید،باید روی مشتریانی جدید تمرکز کنید. با این وجود، باید هرکاری که میتوانید را برای تبدیل این مشتریان به مشتریان ثابت نمایید.

تا زمانی که کارهای زیادی هست که شرکت شما میتواند انجام دهد، مطمئن شوید که خریدارانی را که به لیست خود اضافه میکنید، از ابتدا تجربه درستی از خرید خواهند داشت.

 

  • ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین ابزاری است که خرده فروشان آنلاین برای فروش دارند. زمانی که لیستی از خریداران فعال دارید، میتوانید برای آنها ایمیل بفرستید و درنتیجه، سفارشهای زیادی را جذب خواهید کرد. درواقع، براساس برخی برآوردها، به ازای هر دلار صرف شده در ایمیل مارکتینگ ، میتوانید بیشتر از ۴۴دلار سود به دست خواهید آورد.

 

برای اینکه این روش جواب دهد، کسب و کار الکترونیک جدید به صرف هزینه، بازاریابی و زمانی برای ایجاد لیست ایمیل نیاز دارید.

 

  • از یک سرویس ایمیل مناسب مانند MailChip ، Bronto، Constant Contact، GetResponse، Silverpop، یا چیزی شبیه به اینها استفاده نمایید.
  • انتخاب یک خریدار را برای بررسی.
  • برای بخشبندی لیست خود، زمان بگذارید.
  • ارسال پیامهای باارزش و مفید.
  • استفاده از اتوماسیون برای بالا بردن کارآیی

 

 

  • تکمیل سفارش خود را برنامه ریزی کنید

مدیریت فهرست اموال و تکمیل سفارش گاهی مشکلات مهمی برای کسب و کارهای جدید هستند.

چه محصولاتی را باید برای فروش داشته باشید؟ به چه تعداد باید بیاورید؟ به چه سایز جعبه هایی نیاز خواهید داشت؟ کدام سرویس ارسال، بهتر است؟ هزینه ارسال چقدر خواهدشد؟

تکمیل سفارش بخش مهمی از تجربه خریدار از سایت شماست. اگر بسته ای به موقع و به شکل مناسب برسد، خریدار ترغیب میشود که بازهم از سایت شما خرید کند. اما بسته هایی که با بسته بندی نامناسب و با تاخیر میرسند، مشتری را برای خرید مجدد تشویق نخواهند کرد.

 

هنگام برنامه ریزی برای تکمیل سفارش این سوالها را از خود بپرسید:

 

  • آیا میتوانم این محصول را به صورت DropShip (تهیه سفارش از مشتری خرد ودریافت آن از تامین کننده بدون اطلاع مشتری)داشته باشم؟
  • ایا کسب و کار کافی برای استفاده از تکمیل سفارش شرکت را دارم؟
  • ایا میتوانم پیشنهاد ارسال رایگان برای این محصول را بدهم؟
  • کدام راه کمترین هزینه برای ارسال به این منطقه از کشور را دارد؟
  • کدام راه کمترین هزینه برای ارسال در منطقه اطراف را دارد؟

منبع نوشته : entrepreneur

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *