
ChatBot Commerce جدیدترین زیر مجموعه تجارت الکترونیک یا E-Commerce است.
نخست برای تعریف ChatBot Commerce باید تجارت الکترونیک را تعریف کنیم. برای تجارت الکترونیک تعاریف متعددی ارائه شده است. که در اینجا به دو مورد اشاره میکنیم:
تجارت الکترونیک به اشتراک گذاری اطلاعات کسب و کار ، نگه داری از ارتباطات کسب و کار و هدایت تراکنش های تجاری از طریق شبکه های ارتباطاتی است(۱).
تجارت الکترونیک همچنین به عنوان انجام تجارت از طریق اینترنت ، فروش کالا و خدماتی که به صورت آفلاین تحویل میشوند و همچنین محصولات دیجیتال شده ای که به صورت آنلاین نیز تحویل داده می شوند می باشد(۲)
- اما برسیم چت بات کامرس چیست؟ در فرآیند چت بات کامرس محصولات و خدمات از طریق گفتگو با روبات های پیام رسان و هوش مصنوعی طراحی شده برای آن ها عرضه،معرفی گردیده و به فروش می رسند.
- چرا چت بات کامرس ؟ درحالی که شاید مشاهده محصولات یک فروشگاه در کانالوگ آن و افزودن به دکمه سبد خرید آسان تر باشد. کاربران به دلایل متعددی از چت بات کامرس استفاده می کنند.که یکی از آن دلایل سادگی ابزار انتقال پیام می باشد.
- ارائه API از سوی تلگرام برای ایجاد ChatBot نقش عمده ای در ایجاد این فناوری داشته است.
- منابع:
۱.Vladimir Z. (1996). Electronic Commerce: structure and issues. International Journal of Electronic Commerce Research. Vol.1.Pp.3-23.
۲.Coppel J. (2000). ”E-Commerce: Impact and policy challenges” OECD Economics Department Working Paper, No.252, OECD Publishing.http://dx.doi.org/10.1787/8013156832.