چتبات کامرس یا تجارت از طریق روبات های پیام رسان | ChatBot Commerce

 

ChatBot Commerce جدیدترین زیر مجموعه تجارت الکترونیک یا‌ E-Commerce  است.

نخست برای تعریف ChatBot Commerce باید تجارت الکترونیک را تعریف کنیم. برای تجارت الکترونیک تعاریف متعددی ارائه شده است. که در اینجا به دو مورد اشاره میکنیم:

تجارت الکترونیک به اشتراک گذاری اطلاعات کسب و کار ، نگه داری از ارتباطات کسب و کار و  هدایت تراکنش های تجاری از طریق شبکه های ارتباطاتی است(۱).

تجارت الکترونیک همچنین به عنوان  انجام تجارت از طریق اینترنت ، فروش کالا و خدماتی که به صورت آفلاین تحویل  میشوند و همچنین محصولات دیجیتال شده ای که به صورت آنلاین نیز تحویل داده می شوند می باشد(۲)

اما برسیم چت بات کامرس چیست؟ در فرآیند چت بات کامرس محصولات و خدمات  از طریق گفتگو با روبات های پیام رسان و هوش مصنوعی طراحی شده برای آن ها عرضه،معرفی گردیده و به فروش می رسند.
چرا چت بات کامرس ؟ درحالی که شاید مشاهده محصولات یک فروشگاه در کانالوگ آن و افزودن به دکمه سبد خرید آسان تر باشد. کاربران به دلایل متعددی از چت بات کامرس استفاده می کنند.که یکی از آن دلایل سادگی  ابزار انتقال پیام می باشد.
ارائه API از سوی تلگرام برای ایجاد ChatBot نقش عمده ای در ایجاد این فناوری داشته است.
منابع:

 

۱.Vladimir Z. (1996). Electronic Commerce: structure and issues. International Journal of Electronic Commerce Research. Vol.1.Pp.3-23.

۲.Coppel J. (2000). ”E-Commerce: Impact and policy challenges” OECD Economics Department Working Paper, No.252, OECD Publishing.http://dx.doi.org/10.1787/8013156832.

 

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *