چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟

 

چگونه یک کسب و کار  آنلاین راه اندازی کنیم؟

به نظر من یک رویه ثابت در مراحلی که می تواند موفقیت کسب و کار آنلاین شما را تضمین کند وجود دارد. من هزاران نفر را دیده ام که کسب و کارهای خود را با انجام موارد زیر به موفقیت رسیده اند.

  1. پیدا کردن یک نیاز و حل کردن آن.
  2. مطالب تبلیغاتی بنویسید که خوب بفروشد.
  3. طراحی و ساخت وب سایت  با توجه  قابلیت سهولت استفاده و دسترسی
  4. برای جلب بازدید بیشتر از سایتتان، از موتورهای جستجو استفاده کنید.
  5. ایجاد شهرت خاص برای خودتان
  6. با مشتریان و مخاطبان خود ازطریق ایمیل در ارتباط باشید.
  7. افزایش درآمد ازطریق فروش بالا

هرکسی از مبتدی تا کارآفرین آنلاین، میتواند از این فرآیند در یادگیری راه اندازی و لانچ کسب و کار آنلاین، بهره مند شوند.

مرحله۱:

بیشتر کسانی که تازه شروع به کار کرده اند، به اشتباه ابتدا به دنبال محصول می گردند و سپس در بازار جستجو می کنند.

برای بالا بردن شانس موفقیت خود، کار را از یک بازار شروع کنید. . اینترنت این راه تحقیق را آسان کرده است:

  • دیدن انجمن های آنلاین برای دیدن سوالات مردم و مشکلاتشان برای حل این سوالات.
  • تحقیقاتی براساس کلمات کلیدی برای پیداکردن کلمات کلیدی که بیشتر توسط مردم جستجومیشود و تکرار کمتری در سایت ها دارد، انجام دهید.
  • رقبای خود را با مشاهده سایت آنها و نت برداری از کارهایی که میکنند، پیداکنید.

سپس میتوانید از چیزی که یاد گرفته اید، استفاده کنید و برای بازار وارد کردن محصولی که وجود دارد، بهتر از رقبا، استفاده کنید.

مرحله۲:

مطالب تبلیغاتی بنویسید که منجر به فروش شود.

  1. تحریک علاقه با تیتر قانع کننده
  2. شرح مشکلی که محصول شما آن را حل میکند
  3. ایجاد اعتبار خود به عنوان حل کننده این مشکل
  4. افزودن گواهی مشتریان فعلی
  5. درباره محصول و فواید آن برای کاربر توضیح دهید
  6. پیشنهاد دادن
  7. ایجاد یک تضمین قوی
  8. ایجاد اضطرار

باتوجه به متن تبلیغاتی ، به تمرکز روی چگونگی توانایی محصول یا سرویس خاص شما برای حل مشکلات مردم و زندگی بهتر آنها تمرکز کنید. سعی کنید مانند خریدار فکر کنید و بپرسید که “چه چیزی در این محصول برای من است؟”

مرحله۳:

وقتی شما بازار محصولتان را دارید و پروسه فروش خود را  راه اندازی می کنید، آماده طراحی کسب و کار کوچکتان هستید. به خاطر داشته باشید که آن را راحت بگیرید. کمتر از ۵ثانیه برای جلب توجه افراد فرصت دارید. درغیراینصورت آنها دیگربازنمی گردند.

چند نکته مهم که باید به خاطر بسپارید:

  • یک یا دو فونت ساده روی یک برگه سفید انتخاب کنید.
  • اهداف خود را ساده و واضح در همان صفحه بیان کنید.
  • برای ارتقای پیامتان تنها از تصاویر گرافیکی، ویدیو، و صدا استفاده کنید.
  • در متن خود از یک پیشنهاد انتخاب استفاده کنید تا آدرس ایمیلهای بیشتری جمع آوری کنید.
  • فرآیند خرید را آسان کنید. برای تکمیل پروسه خرید، نباید بیشتر از ۲کلیک انجام شود.
  • وب سایت شما، تنها مغازه ای است که دارید، پس آن را مشتری پسند کنید.

مرحله۴:

تبلیغات پرداخت به ازای هرکلیک، آسانترین راه برای جذب مخاطب برای سایت جدید است. ۲مزیت فراتر از انتظار برای جذب مخاطب دارد. اول، نمایش آگهی هایPPC، در صفحات جستجو به طورمستقیم و دوم آگهی های PPC، اجازه تست کلمات کلیدی دیگر را میدهند. متن تیترها، قیمت ها، و رویکرهای فروش. سپس میتوانید کلمات کلیدی را در سایت خود تعمیم دهید که به رتبه بندی سایت شما در موتور های جستجو، کمک خواهدکرد.

OnlineBusiness

مرحله۵:

مردم برای پیداکردن اطلاعات از اینترنت استفاده میکنند.این اطلاعات را از سایتهای دیگر، به رایگان در سایت خود قرار دهید تا آمار بازدیدکنندگان و رتبه بندی تان در موتورهای جستجو بالا رود. راز این کار در این است که همیشه در سایت خود لینکی برای هر مورد اطلاعات داشته باشید.

  • محتوای حرفه ای و رایگان را در سایت بگذارید. مقاله، ویدیو، یا محتواهایی دیگری که به نظر مردم مفید میرسند، را بسازید. آن محتوا را به مقالات آنلاین دیگر یا رسانه های اجتماعی تعمیم دهید.
  • یک لینک “ارسال به دوستان” در سایت خود داشته باشید.
  • در انجمن های صنعتی و سایتهای ارتباط جمعی که مشتریان هدف شما آنجا هستند، فعالیت داشته باشید.

خواننده های جدیدی را به دست خواهید آورد. اما بهتر از آن این است که هرسایتی که از محتوای شما استفاده کند، به سایت شما لینک میشود. موتورهای جستجو سایتهایی که در دیگر سایت ها لینک شده اند را در رتبه بندی بالاتری قرار میدهد.

مرحله۶:

وقتی لیستی از انتخاب ها میسازید، درحال ساخت یکی از با ارزشترین دارایی های کسب و کار آنلاین شماست.مشتریهای شما اجازه میدهند که به آنها ایمیل بفرستید. که به این معناست که:

  • شما درحال کاری هستید که آنها میخواهند.
  • درحال افزایش میزان زمان ارتباط با آنها هستید.
  • واکنش مردم ۱۰۰%قابل اندازه گیری است.
  • بازاریابی با ایمیل ارزانتر و تاثیرگذارتر از تلویزیون و رادیو است؛ چون هدف اصلی شماست.

هرکس که سایت شما را میبیند، و به لیست شما افزوده میشود، می تواند ورودی برای سایت شما باشد ٬ و هیچ وسیله ای بهتر از ایمیل برای دنبال کردن آن اهداف نیست.

مرحله۷:

یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی، گسترش ارزش مدت زمان کاربر است. حداقل ۳۶% مردم که از شما خرید میکنند، در صورت پشتیبانی از آنها، یکبار دیگر نیز از شما خرید خواهندکرد.

  • ارائه محصولات مکمل خرید اصلی آنها.
  • ارسال کوپن الکترونیکی اشتراک، میتواند موجب خریدهای بعدی از شما شود.
  • پیشنهاد محصولات مرتبط در صفحه تشکر پس از اتمام خرید.

به مشتریان خود برای اشتراکشان پاداش دهید.

اینترنت به سرعت تغییر میکند؛ به طوری که ۱سال آنلاین برابر با ۵سال معمولی است. اما اصول چگونگی شروع و گسترش یک کسب و کار موفق اصلا تغییر نکرده است. اگر تازه یک کسب و کار آنلاین کوچک را آغاز کرده اید، از این زنجیره استفاده کنید. اگر برای مدتی آنلاین بوده اید، بررسی انجام دهید و ببینید که چه گامی را غلط رفته اید که اینگونه شده است. نمیتوان با اصول اولیه غلط کار را پیش برد.

منبع نوشته : INC Magazine

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *