کانال تلگرام خوب یا بد

 

پس از اضافه شدن قابلیت ایجاد کانال در تلگرام  بحث های زیادی در محافل بازاریابی پیرامون خوب یا بد بودن این کانال ها صورت گرفته است.

مساله اصلی شناخت این ابزار و کاربرد های اصلی آن است. باید توجه داشت که کانال تلگرام ٬ رقیب شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام نیست. کانال های تلگرام ٬ راه یک طرفه ارتباطی هستند نه دو طرفه. نحوه  ارتباط نیز تفاوت دارد. وقتی که شما پست جدیدی در  اینستاگرام منتشر می کنید. برای کاربر نوتفیکیشن  صادر نمی شود که پیام جدیدی آمده است.  در شبکه اجتماعی اینستاگرام شما  باید دفعات ارسال پست را افزایش دهید یا در زمانی که کاربران حساب خود را چک می کنند . تصاویر جدید را ارسال کنید. در شبکه اجتماعی مثل توییتر ٬ ممکن است شما یک توییت  را چند نوبت مختلف از شبانه روز ارسال نمایید. اما شما نباید این کار ها را در کانال تلگرام انجام دهید. کانال تلگرام بسیار به ایمیل مارکتینگ(بازاریابی موبایلی )   شبیه است. هر دوی آن ها یک طرفه هستند. کاربر توان ارسال پاسخ مستقیم به شما را ندارد. از طرفی هر ارسالی که شما می کنید برای او یک نوتفیفکیشن جدید صادر می شود. در نتیجه نباید آسایش کاربر را فراموش کنید. ممکن است  درست باشد که تصویر   تک تک محصولات جدید خود را در اینستاگرام   منتشر کنید. اما اگر این کار را در تلگرام انجام دهید آن ها از شما می رنجند. نباید آن ها را آژار دهید. آن ها اگر بخواهند می توانند کانال شما را ترک یا حداقل آن را Mute کنند. و این خبر خوبی برای شما نیست.

نکته دیگر اینکه همان طور که در بازاریابی ایمیلی توصیه می شود بخش عمده اطلاعات باید آگاهی مشتری را افزایش دهد و بخش اندکی از آن به طور مستقیم دعوت به فروش کند.  این توصیه برای استفاده از کانال تلگرام نیز مناسب است .

در نهایت باید اصل اعتدال را فراموش نکرد. نه  با ارسال های پشت سر هم کاربر را  خسته کنید. نه با عدم ارسال پیام از یاد آن ها بروید.

کانال تلگرام خوب یا بد

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

1 Comment

  1. Pingback: نود و هشت پاتوقی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *