کمپین بازاریابی CBC در المپیک ریو ۲۰۱۶

 

کمپین بازاریابی المپیک ریو

خبر داغی که امسال همه را به تکاپو انداخته، المپیک تابستانی ریو است. که سرانجام جمعه گذشته، پانزدهم مرداد ماه، جشن افتتاحیه این المپیک در  برزیل بر پا شد. در نتیجه آن در هفته ای که گذشت، شاهد موج خروشانی از گفتگو های مردم در شبکه های اجتماعی بودیم، یعنی نزدیک به ۶۰۰ هزار توییت تنها در عرض ۲۴ ساعت.

مانند هر رویداد بزرگ دیگری مانند المپیک، برندهای مختلف در گفتگوهای انجام گرفته، بزرگتر شده و بیشتر به چشم می آیند. در این بررسی اینکه وبسایت Wayin با سه اسپانسر اصلی المپیک برای به حداکثر رساندن تاثیر تبلیغات با ایجاد کمپین های موثر که باعث فعالیت مخاطبان میشود،  سهیم شده است را میبینیم.

رادیو کانادا – CBC ، تعامل با المپیک را به حداکثر رسانده است

CBC-FoodsOfBrazilQuiz-1024x929

هدف: تبدیل المپیک ۲۰۱۶ ریو به تجربه ای دیجیتالی و قابل دسترس در تاریخ کانادا.

راه حل: عرضه وب سایت هایی با تم ریو ۲۰۱۶، که شامل بخش های مختلف خانوادگی و مخصوص کودکان است.

چرا باعث ارتقای ابزار میشود: با به فعالیت در آوردن مخاطبان مختلف، این شبکه میزان پدیداری برند و دسترسی مستقیم به آن از میان کانال های دیجیتالی را میسر کرده است.

برای این جشن افتتاحیه این مراسم  یک ماهه، رادیو CBC  کانادا با وب سایت Wayin برای عرضه وب سایتی که مخاطبان هدف آن نسل جوان تر هستند (kidsabc.ca/olymics)، مشارکت کرده است. در این وب سایت، فعالیت های گوناگونی مختص این گروه سنی از قبیل ترکیبی از بازی ها و فعالیت های المپیک قرار دارد. محتوای این طرح طوری برنامه ریزی شده که به کودکان برای فهمیدن چگونگی ورزش های مختلف و هم چنین لذت بردن از آنها کمک می کند. برای این کار از الگو های مختلفی مانند کوییزهای تاثیرگذار درباره ورزش ها، رای گیری، و بازی های گوناگون، مانند روزشمار المپیک برای ایجاد هیجان استفاده می شود.

یکی از کوییزهای ایجاد شده در تست پلت فرم آزمایشی کمپین Wayin، بررسی این است که “ به چه میزان با غذاهای برزیلی آشنایی دارید؟ ” . با هر پاسخ مشخص می شود که آیا آنها درباره سوال اطلاعات درست دارند یا خیر. در این روندآنها این امکان ا نیز دارند که اطلاعاتشان را در این زمینه افزایش دهند. روش رای دهی سادگی دیگری نیز ۵ ورزش مختلف را با جزئیات کامل شرح می دهد و از کاربران می خواهد که به یکی از آنها که فکر میکنند باید به مجموعه بازی های المپیک بعدی اضافه شود، رای دهند.

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *