کمیاب شدن ساختگی محصول Artificial Scarcity

 

یکی از ویژگی هایی که باید در بخش اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد و از طرفی برای تبلیغاتی موفق حتما مد نظر قرار بگیرد، طبیعی و نرمال بودن (Artificial Scarcity) محصولات است.

این مفهوم، کمیابی آیتم ها، حتی در تکنولوژی و تولید و یا تقسیم ظرفیت موجود برای ایجاد یک فراوانی، مانند استفاده از قوانینی برای ایجاد نوعی کمیابی است که در جاهای دیگر وجود ندارد، را شرح می دهد.

از رایج ترین علل این مورد، ساختار تک نرخی قیمت هاست. مانند آنهایی که با قوانینی که موجب محدودیت در رقابت می شود یا قیمت های ثابت بالا، در بازارهایی خاص فعال هستند.

در نظام سرمایه داری، تنها زمانی یک کارآفرین، به عنوان فردی موفق و موثر پذیرفته می شود که فعالیتی که انجام می دهد، سودده باشد. برای به دست آوردن بیشترین میزان سود، ممکن است تهیه کنندگان به جای تضمین بیشترین میزان بهره وری از منابع، محصولات را محدود کنند.

مفهوم Artificial Scarecity

استفاده شرکت ها از استراتژی محدودیت تولیدات به جای کسب سود در نظام سرمایه داری یا اقتصاد ترکیبی،  با نام Artificial Scarecity شناخته می شود. این مفهوم اساسا موقعیت هایی که تهیه کنندگان یا صاحبان محصولات دسترسی به محصولاتی که نیاز هستند را محدود می کنند. ایده ها و اطلاعات، نمونه های اولیه ای از کمیابی بی ارزش محصولات هستند.

احتمالا شرکت  می تواند برای مدت طولانی تخفیف ارائه کند اما باید فرصت محدود باشد تا مشتری مجبور به اقدام شود

احتمالا شرکت می تواند برای مدت طولانی تخفیف ارائه کند اما باید فرصت محدود باشد تا مشتری مجبور به اقدام شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *