۵ نکته برای تبدیل فروشگاه آنلاین به یک برند قابل اعتماد

نکات برچسته

  • عملکرد همیشگی ممکن است به معنای داشتن مجموعه ای از دستورالعمل ها برای خدمت رسانی به مشتری باشد، مثل انتخاب محصول جدید، marketing voice و حتی گرافیک برند.
 

وقتی مشتریان به شما اعتماد می کنند و نسبت به برند شما شناخت پیدا می کنند، اغلب دوباره از شما خرید می کنند و در مورد فروشگاه شما با دیگران حرف می زنند. برای ترغیب کردن و پیش بردن روابط این مشتریان اعتماد محور، فروشندگان آنلاین باید قابل اعتماد و معتبر باشند، تمرکز زیادی روی مشتریان داشته باشند، اطلاعات مفیدی ارائه دهند و سعی کنند که به خریداران گوش بدهند.

به دست آوردن اعتماد یک مشتری، ترکیب پیچیده ای از چیزهای نسبتا ملموس تر مثل داشتن گواهی SSL، و حفاظت ازاطلاعات پرداخت است – و چیزهای ناملموس مانند احساسی است که خریدار نسبت به روش ارائه ی خدمت به مشتری و طراحی سایت دارد.

 مطالبی که در ادامه می آیند، ۵ نکته برای ساخت اعتماد و نام تجاری است که هدف آن به ارمغان آوردن تجارب خوب برای مشتری است.

۱ . قابل اعتماد باشید

Matt Hanses، مشاور فروش، در یکی از مقاله های جدیدش بیان کرد: ” یک برند باید بازتابی از برنامه ی کاری یک شرکت، ماموریت و ارزش های آن باشد. باید معتبر باشد. بنابراین وقتی شما یک نام تجاری روی یک شرکت می گذارید ( یا روی هر چیز دیگر)، در حال تلاش برای به دست آوردن ماهیت اصلی آن هستید. “

” باید به پشت نظرات نگاه کنید و ذات واقعی آن ها را استخراج کنید ، این چیزی است که شما به مصرف کنندگان منتقل می کنید – نام تجاری شما … شما با ابتدا کشف کردن خود، ماهیت شرکت خود را نقل کرده اید.”

چیزی که Hanses در حال توصیف آن است، شاید متمدن سازی است، که اگر شما آن را برای یک نام تجاری انجام دهید، تجارت الکترونیکی شما، نمایش صحیحی است از چیزی که شما هستید و چیزی که می خواهید مشتریان شما حس کنند.

وقتی این تصویر ساخته شد، نام تجاری قابل اعتماد شما – و کسانی که برند شما را می سازند – چیزی است که مشتربان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، به همان روشی که ممکن است با یک دوست غیر رسمی ارتباط داشته باشند.

۲ . روی مشتریان تمرکز زیادی داشته باشید

Paula Andruss در سال ۲۰۱۲ در مقاله ای راجع به رازهای برند های معتبر نوشت: “وقتی داستان های اسطوره ای حول محور خدمات عالی شرکت شما به مشتریان، می گردند، شما می دانید که دارید کار ها را درست انجام می دهید.”

Andruss به Nordstorm اشاره می کند – خرده فروشی که بنا بر گزارشی، یک بار به یک مشتری اجازه داد که لاستیک ها را بازگرداند و پولش را به طور کامل استرداد کند، ولو اینکه شرکت هرگز لاستیک هایش را نفروخته باشد.

وقتی اینطور است، شاید برای یک فروشنده آنلاین نسبتا کوچک، ایده ی خوبی نباشد که درخواست های برگشت محصولات فروخته نشده را بپذیرد، اما این ایده ی خوبی است که تمرکز زیادی روی مشتریان و خدمت به مشتری داشته باشیم.

وقتی به مشتریان خود توجه کنید، آن ها هم به کسب و کار شما توجه می کنند.

در عمل، این به این معنی است که تمرکز فروشگاه شما روی مشتری، نه تنها روی ارائه ی خدمت به مشتری و بازاریابی اثر می گذارد، بلکه همه ی کار هایی که شما انجام می دهید را تحت تاثیر قرار می دهد.

یک کسب و کار درست مشتری محور، در مورد فهرست اموال و تکنولوژی، تصمیماتی می گیرد که حتی در مورد سرویس دهی به آن ها هم از قبل فکر کرده باشد.

۳ . همیشه عمل کنید

ثبات، بخش مهمی از اعتماد است. وقتی مشتریان، نام تجاری و فروشگاه شما را شناختند، شروع خواهند کرد که از کسب و کار شما انتظار داشته باشند که به طور خاصی عمل کند و حتی ممکن است که خریدهایشان را بر پایه ی تجربیاتشان با شما، انجام دهند.

در نظر بگیرید که در یک نگاه، یک برند قابل اطمینان، برای خریدار سودمند است. قطعا هیچ کمبودی از اطلاعات محصول، برای مصرف کنندگان جدید موجود نیست، اما جستجوی محصولات، قیمت ها و ارسال کردن انتخاب ها واقعا رایگان نیست، چون ممکن است زمان زیادی صرف آن شود.

اگر مشتریان شما بدانند که شما همیشه محصولات خوب را با قیمتی معقول عرضه می کنید و هم آن ها را به موقع ارسال خواهید کرد و هم  اگر مشکلاتی اتفاق بیفتد، آن ها را مدیریت می کنید، ممکن است که فقط به شما سفارش دهند، حتی اگر این به معنای پرداخت اندکی پول بیشتر باشد، – از کارایی همیشگی شما تشکر می کنند – خرید از شما خیلی برای آن ها راحت تر است.

عملکرد همیشگی ممکن است به معنای داشتن مجموعه ای از دستورالعمل ها برای خدمت رسانی به مشتری باشد، مثل انتخاب محصول جدید، marketing voice و حتی گرافیک برند.

۴ . ارائه دادن اطلاعات مفید

George Vodin، رئیس و مدیرعامل درGlobal Market Ventures – یک شرکت مشاوره ای – برای عنوان کردن فروش محتوایی در فروش های کسب و کار – به – کسب و کار گفت: “هر روز مردم برای اطلاعاتی که می خواهند و نیاز دارند، پنج میلیارد جستجو در گوگل انجام می دهند. اگر شما اطلاعات معنی دار ارائه دهید که درست و بی غرض باشند و  در خدمت علایق آن ها باشند، آن ها از شما می خواهند که بیشتر به آن ها اطلاعات دهید. که این موضوع به یک مکالمه و یک توافق و در نهایت به اعتماد رهنمون می شود.”

هدف Vodin در راس فروش محتوایی جدید است و این یک نکته ی اساسی است که یک نام تجاری قابل اطمینان بسازید.

تجارت الکترونیکی شما نیاز دارد که برای مشتریان شما نه تنها در محصولاتی که می فروشید، بلکه برای محتوایی که فراهم می کنید هم مفید باشد. شما فقط چیزی نمی فروشید، شما به مردم کمک می کنید که زندگی بهتری داشته باشند.

واضح ترین کار این است که محتوای مربوط به صنعتی که ارائه می دهید و از قبل مفید در نظر گرفته شده است، منتشر کنید.

بخش ” Learn” در وبسایت REI شامل محتوای مفیدی است.

برای مثال بخش ” Learn” در وبسایت REI را بررسی کنید. مشاوره ی تخصصی، مشاوره ی عملی و جزئی و ویدیو های محصولات و حتی اطلاعاتی در مورد کلاس هایی که REI پیشنهاد می کند، پیدا خواهید کرد.

۵ . به مشتریان خود گوش دهید

Thuy N. Ton ، مدیر عامل آزمایشگاه طراحی ۳tree – شرکت استراتژی و کاربرد – گفت: “اعتماد با گوش دادن واقعی به مردم و حضور در لحظه ی فعلی، آغاز می شود.”

خریداران به کسب و کاری که به نگرانی های آن ها گوش نمی دهد و یا سوال هایشان را پاسخ نمی دهد، اعتماد نمی کنند. در نظر داشته باشید که گوش دادن را یک سیاست قرار دهید.

بسیاری از مردم فکر می کنند که ساختن یک نام تجاری یعنی پیشرفت و گفتگو با مردم در مورد کسب و کار خود. در حالیکه این نکته پیشنهاد می دهد که شما به مشتریان خود اجازه دهید تا آن ها در مورد کسب و کارتان به شما بگویند.

درباره نویسنده

امیررضا اسدی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم.

نوشته‌های مرتبط

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *